Cum ne comportam cu clientii la targ

Aceasta este o continuare a articolului \”Cum ne comportam la targ\”. Este foarte important sa il cititi intai pe acela, pentru a intelege mai bine.
Sa lucrezi cu clientii nu este usor. Poate fi chiar intimidant! Pentru ca sunt oameni si oamenii tind de cele mai multe ori sa fie complicati. Dar clientii sunt foarte importanti in mica ta afacere de margelit, ei sunt cei care iti cumpara bijuteria pentru ca tu sa pui bani in portofel, bani necesari pentru a cumpara viitoarele materiale pentru a crea. Si asta este ceea ce ne place: sa cream, asa-i?
Asa ca, vrei sau nu vrei, esti pregatita sa lucrezi cu clientii sau nu, nu ai de ales! Ai ales sa participi la un targ, deci trebuie sa inveti si sa te straduiesti ca relatiile tale cu clientii sa fie ireprosabile!
Gandeste-te! Care este cea mai importanta unealta de marketing in vanzarea de bijuterii artizanale?  Word of mouth!
Faci un client fericit, te recomanda la toata lumea! Nu-i asa ca-i simplu? 🙂

\"fmpgz5\"

Miruca ne invita zambind sa ne apropiem de masa ei.

De cele mai multe ori persoanele viziteaza targurile pentru a se distra, pentru a se relaxa. Alte persoane vin pentru a avea un motiv sa iasa din casa. Majoritatea habar nu au ce vor sa cumpere. Vin si se plimba pe la fiecare masa, se uita la tot, pana le sare in ochi acel “ceva” special si atunci trebuie sa-l cumpere! Acel ceva special poate fi perechea superba de cercei pe care tocmai ai facut-o! 🙂
Cand cineva se apropie de standul vostru este foarte important sa ii dati atentia necesara. Salutati persoana respectiva cu un simplu \”Buna\” sau \”Buna ziua\” in timp ce aveti un zambet pe buze. Trebuie sa parem foarte interesate de client. Clientul trebuie sa se simta ca o persoana importanta si respectata!
Da, ati auzit bine! Voi trebuie sa salutati primele, desi codul bunelor maniere spune ca persoana care vine saluta prima, nu gazda! Dar gazda este cea ce spune “Bine ati venit”, iar in cazul targurilor prin faptul ca spuneti \”Buna\” in timp ce zambiti, valoreaza mai mult decat un “Bine ati venit”!
Prin acest salut si zambet i-ai dat de inteles persoanei respective ca esti acolo in caz ca are nevoie de ajutor. Nu sari pe client, nu-l sufoca! Este important ca atitudinea ta sa fie relaxata, astfel incat clientul sa nu se simta presat. Indeparteaza-te de client si lasa-l sa se uite in jur, dar nu uita de el! Fii tot timpul atenta in caz ca are nevoie de ajutor.
\"DSC02127\"
Incearca sa citesti clientul. Unii sunt vorbareti si au nevoie de multa atentie, in timp ce altii, dimpotriva, nu vor sa fie deranjati.
Cei vorbareti vor dori sa stea la taclale cu tine toata ziua. Daca nu esti ocupata si nu ai altceva mai bun de facut, poti sa stai de vorba cu respectivul client, dar daca esti ocupata si esti solicitata,  trebuie sa gasesti o metoda politicoasa de a te scuza si a inceta conversatia cu persoana vorbareata, pentru a putea sa te ocupi si de ceilalti clienti.
In cazul celor care nu doresc sa fie deranjati cand cumpara si sunt mai putin sociabili saluta, zambeste-le, raspunde-le concis si scurt la intrebari si lasa-i pe ei sa faca restul.
Daca esti timida, alege si pregateste-te cu cateva fraze pe care sa le spui fiecarui cumparator, depinzand de situatie:
Exemple: Buna! (zambeste) Cum va place targul?
Vreau doar sa va informez ca tot acest cosulet este plin cu bijuterii superbe si toate la reducere de 50%!
Daca doriti sa probati ceva, am aici o oglina, pentru a vedea cum va sta.
Ce marime purtati la inel? Am aici un “ring sizer” daca nu stiti si doriti sa aflati
Doriti sa va aflati piatra corespunzatoare zodiei?
Ideea este sa gasiti un punct de conversatie interesant pentru client.

\"mmsggj\"

Miruca si o clienta cautand o piatra potrivita pentru un inel.

Iata ce spune Kezimade : Pentru timizii incurabili si introvertitii care cred ca a vorbi cu clientii este ceva imposibil de realizat, avem doar vesti bune: chiar nu este un lucru imposibil, chiar se poate deprinde si apoi exersa si imbunatati, oricat de necomunicativi din fire ati fi! Important este sa avem putin curaj si sa incepem canva, de undeva. Atunci cand clientul asculta ce ii spunem, zambeste si el, rezoneaza si, eventual, cumpara si pleaca multumit, sentimentul este foarte placut, multumirea de sine apare, apare si curajul si increderea in noi insine si, deja, la urmatorul client e un pic mai usor si la urmatorul si mai usor si tot asa. Incercati, veti vedea ca asa e!  Puteti chiar pune cu voi insiva un pariu intern (si anti-plictiseala) daca l-ati citit corect sau nu pe cientul care tocmai s-a apropiat de stand. Sau altceva, pentru a va autoprovoca si a va imbuatati abilitatile de comunicare. Nu trebuie sa ne fie teama de clienti, ei nu ne vor manca :), doar vor cumpara sau nu. Iarasi vorbim despre sentimente extrem de placute atunci cand o clienta ne spune: Aaa, va stiu de la targul trecut! Si apoi incepe sa ne vorbeasca familiar, ca unei cunostinte. Inseamna ca suntem pe cale de a fideliza un client, de a deveni un nume, ca ne-am lasat amprenta.
\"35asl0p\"

Inelul realizat de Miruca

Garanteaza pentru creatia ta!

Clientul a cumparat un colier de culoare verde, sa se asorteze cu rochia de seara pentru petrecerea de Anul Nou. Ajunge acasa si descopera ca verdele colierului nu se potriveste cu rochia! Si vrea sa returneze colierul!
Sau cineva cumpara un inel “wire wrapped” si descopera ca o deranjeaza capatul sarmei, care nu este ascuns bine. Mie mi s-a intamplat 🙁 si bineinteles ca m-am oferit sa rezolv problema rapid!
Trebuie sa te gandesti la toate aceste posibile probleme si cum sa le rezolvi in mod favorabil atat pentru tine, dar mai ales pentru client in asa fel incat sa ii lasi totusi o impresie buna despre tine!
Clientii carcotasi: ce ne facem cu ei? Trebuie sa-i tratam cu respect, sa-i ascultam si sa incercam sa-i intelegem. Chiar daca ne infurie, sentimentele negative trebuie tinute sub control. Scrieti-ne pe forum ce clienti carcotasi ati intalnit si cu ce v-au infuriat. 🙂
http://cdbs.biz/forum/viewtopic.php?f=104&t=1133
 
La final nu uita sa ii multumesti persoanei care se uita la bijuteriile tale si sa-i urezi o zi excelenta; si mai ales nu uita sa ii inmanezi cartea ta de vizita, indiferent daca a cumparat sau nu de la tine!

In articolul urmator de marketing, vor vorbi despre \”Targul merge prost? Care este cauza?\”

Related Posts

Despre Autor

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous slide
Next slide
Scroll to Top
Vino în comunitatea pasionaților de mărgelit!